måndag 16 april 2012

Strålande hud!

for beauty and health



God kväll (natt) alla välmanikyrerade qvinns! ;)

 Någon som är i behov av lite extra glow och fukt?! Sällan är huden så trist som efter vintern.. 
Men hjälpen är nära, du behöver inte gå längre än till skafferiet. Skönhet kommer inifrån, 
så tänkte att  vi skulle locka fram den med hälsosam dryck och mat :) 

  Börja din morgon med ett stoort glas kokt ljummet vatten med saften ur en halv pressad 
citron, en tsk honung och en matsked olivolja. Kickar igång organens reningsprocess och sätter 
igång magen.  Ät minst en halv avocado om dagen. Återfuktar inifrån, gör underverk både för 
hår och hud.  Drick  ingefärste efter maten.  Du kan ta samma coctail som på morgonen men 
-olivolja och river i en halv tsk färsk ingefära. Bra för immunförsvaret och matsmältningen. 
Försökatt få i dig mycket gröna grönsaker, spenat, broccoli, och selleri.  Innehåller massor
 med hudnyttiga klorofyller som hjälper till att rensa ut slaggprodukter.

 Doktorns gamla råd om ett äpple om dagen är nu vetenskapligt bevisats fungera 
(ärligt, behövdes det verkligen läggas massa pengar på att bevisa det vetenskapligt..)
 Så med vetenskapliga bevis vet vi nu att om man äter flera frukter om dagen får hyn fin
 fräschör och ger flera hälsofrämjande egenskaper. Sen vet väl alla vid det här laget
 att det är bra att undvika socker och mjöl så mycket som möjligt.


Det här är väl inga direkta nyheter för dom flesta, men alltid bra att bli påmind ;)
Kör det här i en vecka så lovar jag att du har fått en fräschare hud med mer lyster och fukt :)
Skriv nu upp det här på inköpslistan om du nu inte redan har allt hemma!


(Om du nu inte redan köpt hem aspirin, skriv upp det med! ;)


Ligger efter med skönhetssömnen rejält här så det är dags för mig att säga. 
god natt, dröm sött! :)


3 kommentarer:

  1. Vad spännande! Massor av tips hela veckan, hur ska jag hinna inhandla allt, jag som ska sova hela dagen imorgon! Men jsg får skriva ut och köra efterhand!
    Sov gott!
    Själv får jag lägga mig kl 08.00 imorgonbitti!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen säger jag med!!
    Det låter kanon, om det ändå vore lika lätt att få det till att bli...
    Måste nog testa morgonkuren tror jag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera